Szukaj na tym blogu

środa, 3 lutego 2016

Aromatyczna zupa z ciecierzycą, kuleczkami mięsnymi i szpeclami

"Bazą był przepis na moją wcześniejszą zupę z łososiem. Wprowadziłam jednak kilka modyfikacji: łososia zastąpiłam kuleczkami mięsnymi i dodałam kluseczki zwane szpeclami. Pysznie wyszło:)"

Składniki na 4-5 porcji:
  • 1,5 litra bulionu warzywnego lub mięsno-warzywnego
  • 1 czerwona papryka
  • 1 cebula
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 ząbek czosnku
  • 3-4 suszone pomidory z zalewy
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • 4 łyżki słodkiej śmietanki
  • liść laurowy
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz, kilka kropli tabasco
Przygotowanie zupy:
Paprykę pokrojoną w krótkie paseczki podsmażyć na oleju. Po chwili dodać  cebulę pokrojoną w kostkę oraz posiekany ząbek czosnku. Przesmażyć a potem dusić pod przykryciem (w razie konieczności można podlać niewielką ilością wody). 
W tym czasie zagotować bulion. Dodać do niego listek laurowy i dołożyć zawartość patelni. Dodać też ciecierzycę odsączoną z zalewy oraz pokrojone w cieniutkie paseczki suszone pomidory. Dodać koncentrat, słodką sproszkowaną paprykę, sól i pieprz.
Gotować 10 minut. Po tym czasie dodać obsmażone kuleczki mięsne, nad garnkiem przetrzeć ciasto (patrz poniżej) i gotować jeszcze ok. 4-5 minut na małym ogniu. 
Już po zdjęciu garnka z ognia dodać śmietankę oraz kilka kropli tabasco. Zamieszać, posypać natką. 
Ja zaserwowałam z focaccią, jeszcze lekko ciepłą i chrupiącą.

Składniki na kulki mięsne: 
  • 300 g mięsa mielonego
  • kilka łyżek bułki tartej
  • 1 białko
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz
Przygotowanie kulek mięsnych:
Do mięsa mielonego dodać czosnek przeciśnięty przez praskę, białko, kilka łyżek bułki tartej, sól i pieprz. Masa nie powinna być zbyt luźna. Lepiej jak kuleczki są zwarte. Zwilżonymi w wodzie dłońmi formować małe kuleczki i obsmażyć je na rozgrzanym oleju. Odsączyć na papierowym ręczniku.

Składniki na szpecle:

  • 1/2 szklanki mąki
  • 1 jajko 
  • odrobina soli
  • 30 ml mleka
Przygotowanie klusek:
Jajko ze szczyptą soli roztrzepać za pomocą małej rózgi, dodać mąkę, mleko i całość dokładnie wymieszać, unosząc rózgę do góry, aby masę dobrze napowietrzyć. 
Za pomocą takiego oto zmyślnego urządzenia przetrzeć ciasto wprost do garnka z zupą.

3 komentarze:

  1. Ja chce takie urządzenie już nie wspominając o tej pysznej zupie. Może dla nas w wydaniu jarskim, a może i nie. Jest tak apetyczna że trudno sie jej oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jelko, Twoja zupa wygląda tak apetycznie, że aż sobie zamówiłam urządzenie do szpecli, by móc ją ugotować.

    OdpowiedzUsuń